torek, 7. januar 2014

država v megli

Naslov sem si sposodila od isto imenske knjige Viljema Ščuke, knjige, ki sem jo prebrala s svetlobno hitrostjo, čeprav je bolj poročilo projekta - strokovna literature me je potegnila vase...danes pa je eden tistih dni, ko na delovnem mestu, nimam ful gužve in namesto, da bi se učila, ker me naslednji teden že čakajo še tisti zadnji izpiti na magisteriju raje razmišljam o tem če je meni tega sploh treba?
Vedno znova bom ves svoj prosti čas namenjala pisanju in razmišljanju o stvareh na katere prevečkrat pozabimo...
Torej država v megli ? mislim da ga ni junaka, ki bi si upal trditi nasprotno. Zadnje dni veliko razmišljam o tem, ravno pred izpiti, ko bom študirala neko bedno snov, ki mi nikoli zares ne bo prišla prav. Pa sem se vprašala, koliko od Vas 25 + v letih, karkoli počnete v življenju profesionalno in osebnostno mislite, da lahko zasluge pripišete šolanju ? Torej vsemu temu kaj ste poslušali v osnovni, srednji šoli, nekateri na dodiplomske in nekateri tudi na podiplomskem študiju ? Jaz za sebe po vseh teh letih šolanja, čeprav se smatram za mlado (24 let mi je tntntntnt) z gotovostjo trdim, da je moje znanje, ki mislim, da ga ni niti tako malo (tudi na področju mojega študija - turizem in human resource management) vsaj 80% ne izvira iz na tisoč šolskih ur in nešteto ur predavanj (ki jih tako nisem vestno obiskovala) sori profesor bere iz svoje knjige - rajši grem delat in služit, ker knjigo lahko preberem sama. Torej upam si trditi da moje znanje izvira bolj iz samoinciative in zanimanja za stvari, spremljanja dogajanja po svetu, ogromno branja, tudi guglanja...nikoli mi ne bo jasno zakaj pri pizdi materni sem v sedmem razredu osnovne šole mogla vedet kaj se je zgodilo leta 1435 kr neki? Okej, pustimo svetovne vojne in kje recimo leži Avstralija, to je pač splošna razgledanost za katero se mi zdi prav,da se jo posreduje otrokom že v zgodnjih letih. Zakaj vsi te podrobnosti in kotne funkcije pri matematiki? Čeprav sem jo oboževala, mi kotne funkcije prav nič ne pridejo prav ko iščem službo...preveč je podrobnosti, ki so brezvezne, naj se potem ukvarjajo s tem tisti, ki si to želijo oz. grejo to študirat. Sori ampak jaz mislim, da ful otrok obupa in se jih automatsko vrže v koš, ti si tisti ko se težko uči, ker mu pač ene podrobnost pri zgodovini ali matematiki pač ne gre...se zavedate, da s tem otroka zaznamujete za celoto življenje?
Zakaj ne bi, tako kot predlaga Viljem že v osnovnih šolah uvedli predmet, ki bi otrokom pomagal razvijati osebnost, spoznavati sebe, omejitve, odgovornosti in podobno? Nekaj kaj bi otroku pomagalo razumeti samega sebe in ga usmerjalo? Ne o tem pač naša država ne želi slišati...zakaj, ko pa je bolše da vzgajamo nove ovce, odvisne od ajfonov in drugih bednih stvari. Zakaj ne biže v štartu otrokom pokazali, da vsak pač ni za vse, in jihspodbujali v tistem v čem so dobri - garantiram, da ima vsak nekaj kar lahko razvije v genialnost. Ampak ne, naj sedijo za bukvami se na pamet učijo letnice in neke bedne matematične izračune, ki jim nikoli v življenju ne bo prišli prav. Zakaj smo filozofijo imeli šele v zadnjem letniku srednje šolo, ko so naši možgani bili že do dobra oprani? Ker tehbednih podatkov pač ni v vsaki virtualni enciklopediji...zakaj se morajo to učiti, ko so pa podatki danes tako izi dostopni.--aja ne valda tu zadaj so preveliki lobiji, ki jim paše da so otroki neumni. Mogoče se kot bodoči starši temu upremo, vzgajamo jih v zavedanju!!!
V razmislek take in podobne predmete že v osnovnih šolah v Skandinaviji poznajo in njihova življenja so precej kakovostnejša od naših...Lani ko sem obiskala Finsko sem to občutila na lastni koži. Valda so tudi tam potrošniki, ker smo vsi, ker od lufta pač ne mormo živet, ampak ljudje so srečni na drug način, delijo med seboj.
S to temo nisem zaključila, veselim se prihodnjega tedna, ko jo bom z velikim veseljem vključilav odgovor pri izpitu ki ga imam - in povem vam, da reakcije ne bo... kaj dejansko kdo verjamem da še kdo bere izpite? Povem Vam da sem to foro že sprobala in ne ne berijo jih, ker sem že na veliko izpitih razpravljala pač o malo bolj pomembnih stvareh, kot pa o npr. o logističnem vidiku podjetja X ... več napišeš boljša ocena je...sicer ne obsojam vseh eni berejo, do vejice in če ni tako v njegovi knjigi si pač pogrno!!! FAK, so se ti ljudje kdaj vprašali, da kao izobražujejo bodoče magistre, ki bodo odgovorni za ljudi, njim pa je najbol pomembno da se citirajo njihovi stavki povzeti po ne vem komu iz leta 1988...lepo vas prosim!!! Vi kao ko nas učite poglejte sebe, ki ste... (ne pravim da vsi, ampak velika večina) fak in potem se obrnem okoli in vidim sošolce pri npr 28tih kao se en teden prej obremenjujejo s tem če bo njihov totalno bedna predstavitev všeč profesorju, ki med tem špila igerco na tablici ali bere časopis....
Življenje je pač mnogo več, hvala vedno znova de Mellotu, enemu gospodu, ki se je že pred leti zavedal in napisal zelo zanimive knjige :)
pozdrav iz belvija,
muri maha v dolino

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Dolga pot domov/ A long way home/ Pitkä matka kotiin

Time flies....part I. It has been a while, few years to be more precise, since I have wrote some personal blog. Meanwhile I did write f...